Co je spam

Spam je hromadně odeslána elektronická komunikace adresátům, kteří se k odběru takové pošty nepřihlásili. Většinou obsahuje stejný obsah emailu všem adresátům.

Spam se nazývají i nevyžádané příspěvky na sociálních sítích, v chat roomu nebo diskusním fóru. Hrozby spamu jsou také různé, od otravování reklamou až po nebezpečný phishing, lákání peněz, šíření virů a jiných nelegálních praktik.

Nevyžádaná komunikace na rozdíl od spamu může být i jeden samostatný email, například obchodní nabídka, zákon nerozlišuje hromadnou nebo individuální komunikaci.

V tomto článku se věnujeme spamu a nevyžádané komunikaci emailem. Rozdíl mezi spamem a nevyžádanou komunikací je v kategorizaci. Nevyžádaná komunikace je jedna skupina spamu.

Spam je obecně vžitý název vzat z angličtiny, Gmail, Hotmail, Yahoo a jiní poskytovatelé umožňují do složky Spam/Junk označit a sklízet nevyžádanou komunikaci. V angličtině se spamu říká také unsolicited mail.

Rozdíl mezi spamem a hromadným rozesíláním emailů je obrovský. Mnoho firem pošle měsíčně statisíc hromadných emailů a ani jeden není spam.

Eshopy, cestovní kanceláře, faktury od dodavatelů, státní správa v komunikaci s občanem, stvrzenky, registrace na různých portálech, to vše za určitých okolností není spam.

Kdy se z emailu stane spam?

  • Adresát se dobrovolně nepřihlásil k odběru takového emailu způsobem opt-in, tzv. předchozí souhlas.
  • Adresát svůj souhlas zrušil nebo komunikaci odmítl, a nadále dostává nevyžádanou komunikaci.

Co není spam

Pokud máte prokazatelný souhlas, tzv. opt-in, např. klient souhlasí na vaší stránce s odesíláním a označí ve formuláři jednoznačný souhlas s elektronickou komunikací, není to spam.

Při komunikaci s fyzickými osobami

Pokud provozujete nějakou službu, eshop, webovou stránku a chcete posílat svým již existujícím klientům email ohledně vlastních výrobků a pokud jste kontaktní informace získali zákonnou cestou při předchozím prodeji, například v objednávce označili souhlas s přijímáním reklamních emailů, souhlas takového klienta už nepotřebujete.

Souhlas musí být prokazatelný. Příjemci elektronické pošty musí být poskytnuta možnost jednoduše a bezplatně kdykoliv odmítnout takové používání kontaktních informací v době jejich získávání a při každé doručené zprávě.

Je zakázáno zasílání elektronické pošty, z níž není známa totožnost a adresa odesílatele, na kterou může příjemce zaslat žádost o ukončení zasílání takových zpráv, a nabádání k návštěvě webového sídla.

Share This

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít