Guest Blogging je velmi efektivní způsob, jak se zviditelnit na cizím blogu. Je to marketingová taktika a velmi dobrá SEO metoda na získávání zpětných odkazů. SEO není zdaleka jediný benefit Guest Bloggingu. Vy napíšete článek, který zveřejníte na cizím blogu. V tomto článku se dozvíte i na co si dávat pozor a jak jsme dostali pokutu za „půjčený“ obrázek.

Jaké jsou výhody Guest Blogging?

Výhodné to může být pro obě strany. Ten, kdo zveřejňuje cizí blogy má nový obsah, který mu přináší návštěvníků, kterých by jinak neměl. Ten kdo píše jako Guest (host anglicky) získá nové čtenáře. Psaním na jiném než svém blogu upozorní na svou existenci nové publikum. Podle dohody může získat i zpětný odkaz na kvalitně nalinkována klíčová slova.

Výhody z pohledu majitele blogu, vydavatele

Podle typu blogu nebo byznysu, těžit z nového obsahu můžete dvěma různými způsoby. Získáte nový obsah a dostanete se do povědomí ostatních blogerů.

Pokud píšete firemní blog, pravděpodobně nový obsah přitáhne na vaši stránku návštěvníků, kterých byste jinak neměli. Je na vaší šikovnosti, zda je dokážete konvertovat z návštěvníka na klienta. Tento obsah za vás zdarma napíše někdo jiný, ušetříte tak čas při psaní nebo honorář pro copywritera.

Pokud vyděláváte na obsahu, tak nový obsah je asi vždy vítán. Ještě k tomu ho ani nemusíte psát. Pokud analyzujete návštěvnost vašeho webu a zveřejníte dostatečné množství kvalitních blogových Guest článků, ze statistik můžete přijít díky čerstvému obsahu na nové trendy. Nové nápady, jiný styl psaní, jiné téma může být právě to, co vašim pravidelným čtenářům dosud na vašem blogu chybělo.

Výhody z pohledu autora

Autor příspěvku při Guest Blogginu je v tomto případě host, the Guest. Napsáním Guest příspěvku si zajistíte rozšíření svého publika. Pokud jste autor, dohodnete se s jiným majitelem blogu na Guest Poste – to je ten zmiňovaný obsah resp. článek. Většinou si dohodnete téma, obsah, rozsah, počet zpětných linků a míru komerčnosti příspěvku. Pokud se dohodnete, váš článek by měl informovat čtenáře jiného blogu a vy máte tři výhody: noví lidé se o vás dozví, máte zpětný odkaz pro SEO a budujete si značku nebo autoritu, pokud je váš obsah kvalitní.

Na co si dávat pozor?

Dejte si pozor na líných autorů. V Čechách je velmi jednoduché ověřit si autora předem. Přečtěte si jeho blog, zjistěte, zda nekopíruje obsah od někoho jiného a dejte mu šanci. Před zveřejněním blogu vždy zkontrolujte, zda již není text zveřejněn v podobném znění někde na internetu. Zadejte alespoň tři odstavce po jednom do Google a uvidíte, zda se nenajde někde přesná kopie.

Omezujte počet zpětných odkazů na minimum, ale dopřejte je. Jeden až dva odkazy jsou optimální množství. Externí odkazy neomezujte přísné, pokud jde každý odkaz na jiný web, SEO to negativně neovlivní, zvláště pokud jsou to poctivé citace.

Jak začít a dohodnout si spolupráci

Kontaktujte autora blogu, na kterém byste chtěli zveřejnit váš článek. Dohodněte se na pravidlech jako jsou rozsah článku, obsah článku a míru komerce.

Obsah by měl shodovat s vašimi firemními nebo osobními hodnotami a měl by být užitečný pro vaši cílovky. Vždy se domluvte na tématu a obsahu. Psát dobré blogy je náročné, proto je lepší si raději stanovit pravidla, aby jeden nepsal zbytečně na míru něco, co potom druhý nezveřejní.

Míra komerce je individuální záležitost, asi nebudete chtít na svém blogu propagovat konkurenci nebo zveřejňovat článek plný reklamy.

Doporučujeme kontaktovat nejprve blogy, které jsou blízké tématu vašeho blogu nebo podnikání. Strojár by asi nezaujal publikum gastro časopisu, ale i vyhledávače hodnotí relevanci obsahu a linkovaného textu podle kontextu. Pokud vám nejde hlavně o optimalizaci pro vyhledávače, klidně publikujte na svém blogu články i z jiných odvětví. Buďte kreativní, zaujměte čtenáře. Pokud píšete o marketingu a budete hostit článek od firmy ze strojírenského odvětví, dohodněte se aby psali například o jejich přístupu k marketingu ve svém odvětví.

Při sjednávání spolupráce si promyslete dopad autorově reputace na vaši značku. To platí i pro blogy, které píší firmy. Přečtěte si nejprve několik článků před tím, než se pustíte do spolupráce. Vyvarovat se nenávistným blogem je asi každému jasné. Problém mohou být i blogy, které propagují produkty a služby, které autoři nikdy nevyzkoušeli. Blogy, které příliš tlačí při reklamě na pilu také nebude asi mnoho lidí číst. My budeme zvažovat i fakt, zda má stránka mobilní verzi a je zajištěna přes HTTPS.

Příhoda s pokutou za ukradený obrázek

Při spolupráci s jinými autory si vždy zkontrolujte obrázky použité v článku na copyright. Použijte nástroj jako je TinEye nebo tuto stránku od Google, nahrajete tam obrázek a obě Straka vyhledají, kde všude se vaše fotka nacházi. Dávejte si pozor, aby se nenacházela v nějaké fotobance pod jinou licencí než CC0.

V minulosti se nám na jiné stránce stalo, že nás kontaktovala mezinárodně známá fotobanka s predžalobnou výzvou a chtěla po nás 700 € za zveřejnění maličké fotografie při článku o bolestech páteře. Fotografii nám poslal autor článku, lékař, který ji v dobré víře stáhl z Google Images. Nejprve jsme si mysleli, že je to žert a někdo se z nás snaží podvodům vylákat peníze. Zavolali jsme tak na infolinku dotyčné fotobanky, číslo jsme si našli na jejich stránce, protože na faktuře bylo číslo vymahače. Propojili nás na právní oddělení a opravdu jsme s nimi měli problém. Tak jsme zacvakali na dohodu místo 700 € pouze 150 € a na radu právníka jsme si nechali vystavit doklad, že již nedluží této firmě nic. Obrázek jsme vymazali a od tehdy hledáme nebo obrázky z licencí CC0 nebo nakupujeme obrázky z fotobanky a odkládáme si daňový doklad.

Dejte šanci i začínajícím blogem

Buďte štědří, dejte šanci i začínajícím blogerům a komerčním firmám. Zde jde o vzájemné pomáhání si. Stanovte si vysoký standard pro pravidla a požadavky na kvalitu článku. Nemáte důvod odmítnout někoho, kdo je splní. Chcete-li alternativu k drahé PPC reklamě, Guest Blogging je jedna z velmi nadějných alternativních marketingových metod budoucnosti. Správní a féroví startupisti a noví bloggeři nezapomenou jen tak, kdo jim dal první šanci.

Jaký je váš názor na Guest Blogging?

Podělte se o své zkušenosti v diskusi pod článkem.

Neco o nás

Děkujeme, že čtete naše články, pokud právě přemýšlíte nad novou webstránkou, ozvěte se nám, poradíme Vám a uděláme grafický návrh zdarma.

Naše nabídka

vítejte na MojeWebstránka.cz

Web

  • Rychlé a pěkné webstránky
  • E-shopy s platbou kartou
  • Hosting, doména, e-mail
  • Správa obsahu stránek

Marketing

  • E-mail marketing
  • Správa PPC kampaní
  • Správa sociálních sítí

Návrh designu zdarma

Uvažujete nad novým webem nebo plánujete modernizaci starého?

Využijte naši akci, vypracujeme Vám návrh designu zdarma.

Share This

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít