Vyberte stránku

Proč je emailový newsletter efektivnější jako sdílení na sociálních sítích? Sbíráním emailů od vašich zákazníků víte přesněji zacílit kampaň a získáte větší dosah kampaně.

Email na zákazníka máte pod kontrolou vy, sociální sítě často mění algoritmy, které určují kde a komu zobrazují firemní příspěvky. Pokud se váš klient přihlásí do Facebooku hodinu poté, co jste váš příspěvek publikovali, nemusí se mu váš příspěvek zobrazit vůbec nebo jej nemusí už stihnout na hlavní nástěnce. Závisí na tom, kolik toho váš klient na Facebooku odebírá.

S emailem je to jinak, správu si klient najde ve složce doručené pošty, označenou jako nepřečtené.

Tento článek je o výhodách emailu oproti komunikaci s klientem prostřednictvím sociálních sítí. Pokud opravdu chcete zákazníka na 100% oslovit a nebojovat během toho s reklamou vaši konkurence, email je vhodná volba elektronické komunikace.

Neustálé změny na Facebooku

Facebook v minulosti spustil a později vypnul tzv. Průzkumníka, narušil tak důvěru firem, které se léta snaží budovat svou komunitu na Facebooku, investovali stovky hodin času a vynaložili mnoho peněz do získávání fanoušků. Facebook jim snížil organický dosah příspěvků, efektivní zůstaly pouze placené reklamy. Po vypnutí průzkumníka se však již organičnost Facebooku nevrátila.

Po novém se vyplatí zaměřit na „lajkování“ a „sdílení“ a vsadit na viralitu, nelze spoléhat na Facebook jako stabilní komunikační kanál s klientem.

Facebook je dobrá alternativa, nikoli nástroj na výhradní komunikaci se zákazníky. Nejprve zrušily posílání přímých zpráv do schránky odběratele, pak začali rozhodovat o umístění příspěvků vzorce a ne časová osa. Dnes Facebook dělá nové experimenty skoro každý měsíc, nedá se tak plánovat a odhadovat dosah kampaně.

Příklad: Na Facebooku máte 100 000 fanoušků, těšíte se tak velké popularitě. Vaši klienti se přihlásí do Facebooku a k vašim příspěvkům se v tom závalu příspěvků nedostanou jinak, než když alespoň několik lidí z jejich přátel „lajkne“ váš příspěvek. Tak fungují vzorce na Facebooku. Je to přirozený filtr, kde Facebook rozlišuje trendy, ale viralitu nemáte nikdy pod kontrolou.

Twitter je méně populární, problémy má podobné jako Facebook

Pokud chcete sledovat někoho na Twitteru, je to velmi snadné, ale sledovat více subjektů najednou je už problém. Pokud váš klient sledujete např. pouze 10 lidí s průměrem 3 příspěvky denně, tak ho po přihlášení čeká 30 nových příspěvků denně, v praxi je toho mnohem více. Proto i Twitter začal používat magické vzorce a snaží se za vás rozhodovat, co se zobrazuje první. Stejný problém, vaše zpráva se nedostane spolehlivě ke klientovi.

Odběratel má na výběr dostávat zprávy okamžitě, nebo v souhrnu. Firemní oznámení se snadno ztratí v záplavě konkurence. Twitter je v našich končinách slabý, takže slouží jako doplněk v komunikaci – bonus v dosahu kampaně.

Emailový newsletter zde je již více než 40 let a nikam neodchází

Email je zaběhnutá technologie, email má každý uživatel internetu na rozdíl od účtu na sociální síti. Výhody emailových kampaní jsou stabilita, kontrola, procento dosahu, lepší schopnost šířit citlivé údaje.

Kontrola a stabilita

Chcete-li šířit informaci směrem ke klientovi, chcete mít pod kontrolou kdy a zda vůbec email dostane.

Seznam emailů můžete segmentovat na více částí a oslovit pouze určitou část vašich klientů, například takových, kteří si ještě určitý výrobek nekoupili.

Váš email přijde klientovi tehdy, když ho odešlete. Žádný algoritmus neblokuje vaše zprávy.

Procento dosahu

Pokud máte 1000 odběratelů emailového newsletteru, tak v udržování seznamu a správně nastavené kampani by mělo 1000 klientů čekat Váš email v inboxu.

Dosah kampaně je tedy jedinečný, kazí to pouze zrušené schránky. Kolik klientů si váš email přečte je podobně jako na sociálních sítích jen na vaší šikovnosti. Dnes máme nástroje, které zjistí zda si klient zprávu přečetl a pokud na něco v emailu klikne a přesunu se ke vám na webovou stránku, víte, že to je on a můžete klienta přesně zacílit, dát mu slevu nebo analyzovat, zda se na stránce zdržel, nebo jej vaše nabídka nezaujala. Při sociálních sítích víte pouze to, že to byl někdo z Facebooku.

Citlivé údaje

Moderní newsletterové systémy umožňují komunikovat s vašim klientem personalizovaně. Oslovujete ho jménem, do emailu automaticky vložíte jeho heslo, osobní údaj, přiložíte fakturu a podobně. Na rozdíl od sociálních sítí, newsletter může být více osobní a o to efektivnější.

SPAM, změny k lepšímu

Moderní technologie a nové zákony momentálně přispěly k tomu, že do spamu se dostávají pouze spammeři nebo firmy, které si nedaly námahu nastavit správně emailovou kampaň. Pomocí SPF, DKIM DNS záznamů, jednoklikovým odhlášením z odběru a podobným novinkám se už netrápí s tím, zda skončí Váš email v spamu.

Závěr

Sociální sítě jsou velmi dobré nástroje na přímý marketing, pokud máte alespoň minimální rozpočet, spoustu času a sledujete trendy. Určitě není důvod opustit sociální sítě, jsou efektivní nástroj na získávání nových klientů cíleně podle kritérií jako věk, pohlaví, bydliště, vzdělání.

Oslovování nových klientů emailem ani legálně v EU není možné, ve většině případů je to spam.

Email je nejvhodnější ke komunikaci s klienty, se kterými už máte obchodní vztah, nebo se dobrovolně přihlásili do odběru emailů. Raději stávajícího zákazníka nasměrujte, aby se zapsal i do vašeho emailového newsletteru, jak ho posílat „lajkovat“ váš Facebook.

Niečo o nás

Ďakujeme, že čítate naše články, ak práve rozmýšľate nad novou webstránkou, ozvite sa nám, poradíme Vám a spravíme grafický návrh zdarma.

Návrh dizajnu zdarma

Uvažujete nad novým webom, alebo plánujete modernizáciu starého?

Využite našu akciu, vypracujeme Vám návrh dizajnu zadarmo.